Vi søker Teamleder ServiceDesk
ServiceDesk er flaggskipet i 99X og vårt daglige vindu til nærmere 20 000 IT-brukere på 800 lokasjoner over hele verden som vi håndterer på vegne av våre norske kunder.
Ansatte som trives og har det gøy på jobb skaper bedre resultater. Som leder for ServiceDesk i 99X er din viktigste oppgave å spille dine medarbeidere gode og sikre at du har en topp motivert gjeng med på laget. Du får overordnet ansvar for å sikre at alle IT-henvendelser blir håndtert i henhold til SLA, og at brukerne har en god opplevelse når de er i kontakt med ServiceDesk.
Viktige fokusområder er å sikre riktig opplæring i prosesser, verktøy og fagsystemer, tilrettelegge for kompetanseheving – og utvikling, og ikke minst være en god coach på kundeservice og samtaleteknikk.
Grupperingen består av litt i overkant av 20 ServiceDesk konsulenter, samt lærlinger og kveldsvakter. Stillingen inngår i selskapets utvidede ledergruppe, og rapporterer til Avdelingsleder Service Delivery.
Vi tilbyr
- En sentral lederrolle i et selskap i vekst
- Gode påvirkningsmuligheter
- En spennende arbeidsplass med fantastiske kollegaer
- Gode utviklingsmuligheter
- Gode ansatt ordninger
- Høy trivselsgrad! Vi scorer langt over gjennomsnittet på våre holdningsundersøkelser
Viktige oppgaver
- Personalledelse og motivasjon
- Coaching i kommunikasjon og kundebehandling
- Kompetanseplanlegging og opplæring
- Sikre høy kvalitet i Incident, Request, Change og Problem prosessen
- Eskaleringsledd
- Være en operativ leder som evner å bistå der det trengs
- Sikre god kvalitet på rutiner og prosesser
- Sikre oppdatert dokumentasjon tilgjengelig til enhver tid
Kvalifikasjoner
- Erfaring med ledelse av tekniske medarbeidere med ulik kompetanse
- Erfaring fra ServiceDesk eller kundeservice med flere ulike kunder
- God kompetanse om IT-driftstjenester, fortrinnsvis fra leverandørsiden
- Kan ITIL metodikken
- God kompetanse på relevante støtteverktøy
- God skriftlig fremstillingsevne
Egenskaper
- En operativ lederstil
- Evne til å motivere og få folk med deg
- Kundeorientert og serviceinnstilt
- Løsningsorientert og evne til å stille krav
- Strukturert, nøyaktig og ansvarsbevisst
- Trives med høyt aktivitetsnivå
- Høy arbeidskapasitet
- Ha konkurranseinstinkt og kunne støtte selgere i innsalgsfasen
Kontakt Terje Petersen dersom du har spørsmål om stillingen. Aktuelle kandidater inviteres til intervju fortløpende.